KBC Bank Ireland

  • Digitális élményplatform a kiemelkedő ügyfélkapcsolatokért

"Mindennél fontosabb volt számomra, hogy az ügyfél kerüljön a projekt középpontjába. Szerencsére, megtaláltuk az ideális partnereket, hogy elérjük a kitűzött célt és egy tökéletes platformot alakítsunk ki a KBC Ireland számára."

Paul Flynn

Head of Digital Channels, KBC

A KBC Bank Ireland az egyik legnagyobb és legismertebb bank Írországban, amely ügyfelek tízezreinek igényeit szolgálja ki nap mint nap. A bank célja az volt, hogy megújítsa online jelenlétét és a hozzá kapcsolódó ügyfélélményt, hogy digitális csatornái egyszerre váljanak kényelmesebbé, hatékonyabbá és ügyfélközpontúbbá.

A Digital Product Design és a WONDR csapatával közösen meghatározták a perszónákat és ügyfélutakat, majd kiválasztották a legjobb technológiai alapot: a Liferay DXP platformot.

Egy kulcselem azonban még hiányzott: a megfelelő fejlesztői partner.

A megvalósítás

Itt kapcsolódott be a Webtown csapata. Feladatunk az volt, hogy agilis módszertanra építve, szoros együttműködésben építsük fel a KBC új digitális élményplatformját.

Az agilis megközelítés lehetővé tette a folyamatos finomítást és alkalmazkodást. A Liferay DXP-re alapozva a weboldal gyorsabb, hozzáférhetőbb és mobilbarátabb lett. A kalkulátorokat újraterveztük, így a rendszergazdák nagyobb kontrollt kaptak, miközben a felhasználók számára egyszerűbb és gördülékenyebb élményt biztosítottunk.

A projekt során modern fejlesztési gyakorlatokat vezettünk be: felhőalapú technológiát, gyakori kiadásokat, jobb dokumentációt, szigorúbb hozzáférés-kezelést és adatminőség-felügyeletet. Ezek mind hozzájárultak ahhoz, hogy a megoldás hosszú távon is stabil és fenntartható maradjon.

Amikor új igények merültek fel, rövid időn belül létrehoztunk egy második agilis csapatot, hogy a projekt folyamatosan a kitűzött célok felé haladjon.

 

Az eredmény

Az új platformot a felhasználók és az ügyfélszolgálati munkatársak egyaránt pozitívan fogadták. Az ügyfelek könnyebben találták meg a szükséges információkat, a call center munkatársai pedig jelentős időt takarítottak meg.

Az üzleti eredmények is magukért beszéltek: az új weboldal 30%-kal magasabb konverziós arányt ért el a korábbinál, így a projekt gyorsan megtérült.

A KBC, a WONDR, a Liferay és a Webtown közös munkája valóban példaértékű együttműködésnek bizonyult – minden résztvevő büszke lehetett az elért eredményre.

További esettanulmányok

Example Link

NN.hu

Liferay-alapú befektetés-elemző, értékesítési kalkulátorok,  rendszerintegráció és blog az NN.hu számára

Example Link

K&H Bank

Személyreszabott felhasználói élmény az egyszerűbb számlanyitásért és a megalapozott döntésekért, Liferay alapokon

Example Link

Raiffeisen Bank

Gyors és hatékony ügyfélportál Liferay-re építve - az ügyfelek kényelméért