TÁVOLRÓL, SZEMÉLYESEN.

2022.09.29. - Üzleti reggeli

Digitális, vagy digital-ish?

Nemcsak látványos, de konvertál is:
így építs end-to-end online ügyfélutat

Hogyan találkoznak az MNB digitalizációs ajánlásai az ügyfeleid igényeivel és az éppen feje tetejére álló világ kihívásaival? Üzleti brunch Szombati Anikóval, az MNB digitalizációs vezetőjével és a pénzügyi piac meghatározó szereplőivel.
 

Az üzleti reggeli témái

moderátor: Lemák Gábor 

1. kerekasztal

A kerekasztalt Szombati Anikó vezette fel.

Szombati Anikó

Az MNB, digitalizációért és a FinTech szektor fejlesztéséért felelős igazgatója

Oláh Gábor

A Raiffeisen Bank digitalizációs vezetője

Kováts Norbert

A K&H Bank omnichannel fejlesztésekért felelős vezetője

Hatósági ajánlások és piaci teljesülések

moderátor: Lemák Gábor


1. téma

Jelenleg közepes szintűnek értékelte a jegybank a hazai bankszektor digitális fejlettségét. Véleményetek szerint melyek azok a legfontosabb (bankon belüli és kívüli) lépések, beavatkozások, amelyek rövid távon hozzájárulhatnának a szektor digitális fejlettségi szintjének szignifikáns fejlődéséhez?

2. téma

Bő 2 évvel ezelőtt a feje tetejére állt a világ és a pandémia jelentős lökést adott a digitalizációnak, lényegesen felgyorsította azt. Napjainkban ismét a feje tetejére állt a világ és olyan szuperviharral kell szembenézni, amire korábban nem volt példa. A digitális transzformációra ezt milyen hatással lesz?

3. téma

Szubjektív várakozás: Mi a digitális transzformáció végállomása?  


2. kerekasztal

A kerekasztalt Horváth Gergely vezette fel.

Kalmár Péter

A Webtown vezetője

Malinkó Péter

A Contum vezetője

Horváth Gergely

A Comnica üzletfejlesztési igazgatója

Látványpékség helyett valódi digitalizáció,

avagy hogyan épül fel az ideális end-to-end online ügyfélút

 

1. téma

Egyre többször hallani, hogy a bankoknak fel kell gyorsulniuk a fejlesztésekkel, olyan szolgáltatási területekre kell belépniük, amelyek túlmutatnak a bankoláson (beyond banking), ami azt is jelenti, hogy sokkal rugalmasabb feltételeket kell teremteni a kísérletezésre, a try & error és a learning by doing megközelítésekre. A bankok digitális önállóságra törekszenek, aminek szintén feltétele, hogy ehhez rendelkezzenek a megfelelő IT környezettel, kapacitásokkal, kompetenciákkal és módszertanokkal. „Úgy kellene viselkedniük, mint a tech cégeknek” – hangzik el egyre többször.
 
Véleményetek szerint szükségszerű, hogy a bankok úgy működjenek, mint a tech cégek? Ti, mint tech cégek, mit javasolnátok a bankoknak? Mi a realitása ennek ma? És milyen messze vannak ettől a működési modelltől a bankok?
 
Ti hogyan látjátok, milyen IT eszközök, környezet, módszertani szükséges ahhoz, hogy ez a tech-szerű működés megvalósuljon? Ehhez Ti miket tudtok biztosítani a bankok, pénzügyi szolgáltatók számára?
 
Hogyan válhatnak adaptívabbá a bankok?


2. téma

A fentieket hogyan lehetne átültetni a gyakorlatba, pl. a fogyasztóbarát lakáshitel újabb elvárásainak teljesítése során? Milyen javaslataitok lennének az MNB útmutatójában található "online felülethez" kapcsolódóan? Hogyan lehetne legtöbbet kihozni az "online felület" nyújtotta lehetőségekből?

3. téma

Szubjektív várakozás: Mi a digitális transzformáció végállomása?