TÁVOLRÓL, SZEMÉLYESEN - SPECIAL EDITION

2023.10.05. - WEBINAR

Digitális jelzáloghitel: technológia, szabályozás, ügyfélélmény

Webinár a bevezetés alapkérdéseiről

VISSZAJÁTSZÁS

A banki ügyintézés digitalizációjának következő nagy mérföldköve a jelzáloghitelezés online térbe terelése. Az informatikai megoldások rendelkezésre állnak, az ügyfelek nyitottak, és már vannak sikeresek pilotok.

Milyen technológiával érdemes nekivágni a jelzáloghitelezés digitalizálásának?
Hogyan szabályozza mindezt az új e-ügyintézési törvény és a frissített jogszabályok? 
Hány lépésre járunk a teljesen digitalizált, mobilon intézhető hitelfelvételig, és mik ennek a feltételei?
Hogyan állnak mindehhez az ügyfelek az eddigi digitális pilotok alapján? 

Ezekre a kérdésekre válaszoltunk 2023. október 5-én tartott webinárunkon.

Előadóink voltak

Dr. Horváth Katalin

A CMS nemzetközi ügyvédi iroda technológiai jogi csapatának szenior ügyvédje. Szakterülete a fintech jog, szoftverjog, IT és IP jog, adatvédelem és a mesterséges intelligencia jogi szabályozása. Kiterjedt tapasztalattal rendelkezik a jelzáloghitelek, a banki digitalizáció és az e-aláírás területén.

E-mail:
katalin.korvath@cms-cmno.com
Huszár István

A Bankmonitor innovációért, digitalizációért felelős operatív ügyvezető igazgatója. Nevéhez fűződik számos, a magyar piacon elsőként bevezetett lakossági banki digitális fejlesztés és újítás. Több mint 18 évnyi banki és pénzügyi szolgáltatói tapasztalat van a háta mögött. 

E-mail:
istvan.huszar@bankmonitor.hu
Jeney Gábor

A Comnica vezetője, a digitális ügyfélazonosítás szakértője. Közel két évtizedet töltött biztosítási folyamatok digitalizációjával a Biztosítás.hu, majd a Netrisk igazgatójaként.
A pénzügyi és az IT világ találkozásának kérdései, a fintech új perspektíváinak felfedezése érdekli a legjobban.

E-mail:
gabor.jeney@comnica.com

Felvétel

Az üzleti reggeli témái

moderátor: Lemák Gábor 

1. kerekasztal

A kerekasztalt Szombati Anikó vezette fel.

Szombati Anikó

Az MNB, digitalizációért és a FinTech szektor fejlesztéséért felelős igazgatója

Oláh Gábor

A Raiffeisen Bank digitalizációs vezetője

Kováts Norbert

A K&H Bank omnichannel fejlesztésekért felelős vezetője

Hatósági ajánlások és piaci teljesülések

moderátor: Lemák Gábor


1. téma

Jelenleg közepes szintűnek értékelte a jegybank a hazai bankszektor digitális fejlettségét. Véleményetek szerint melyek azok a legfontosabb (bankon belüli és kívüli) lépések, beavatkozások, amelyek rövid távon hozzájárulhatnának a szektor digitális fejlettségi szintjének szignifikáns fejlődéséhez?

2. téma

Bő 2 évvel ezelőtt a feje tetejére állt a világ és a pandémia jelentős lökést adott a digitalizációnak, lényegesen felgyorsította azt. Napjainkban ismét a feje tetejére állt a világ és olyan szuperviharral kell szembenézni, amire korábban nem volt példa. A digitális transzformációra ezt milyen hatással lesz?

3. téma

Szubjektív várakozás: Mi a digitális transzformáció végállomása?  


2. kerekasztal

A kerekasztalt Horváth Gergely vezette fel.

Kalmár Péter

A Webtown vezetője

Malinkó Péter

A Contum vezetője

Horváth Gergely

A Comnica üzletfejlesztési igazgatója

Látványpékség helyett valódi digitalizáció,

avagy hogyan épül fel az ideális end-to-end online ügyfélút

 

1. téma

Egyre többször hallani, hogy a bankoknak fel kell gyorsulniuk a fejlesztésekkel, olyan szolgáltatási területekre kell belépniük, amelyek túlmutatnak a bankoláson (beyond banking), ami azt is jelenti, hogy sokkal rugalmasabb feltételeket kell teremteni a kísérletezésre, a try & error és a learning by doing megközelítésekre. A bankok digitális önállóságra törekszenek, aminek szintén feltétele, hogy ehhez rendelkezzenek a megfelelő IT környezettel, kapacitásokkal, kompetenciákkal és módszertanokkal. „Úgy kellene viselkedniük, mint a tech cégeknek” – hangzik el egyre többször.
 
Véleményetek szerint szükségszerű, hogy a bankok úgy működjenek, mint a tech cégek? Ti, mint tech cégek, mit javasolnátok a bankoknak? Mi a realitása ennek ma? És milyen messze vannak ettől a működési modelltől a bankok?
 
Ti hogyan látjátok, milyen IT eszközök, környezet, módszertani szükséges ahhoz, hogy ez a tech-szerű működés megvalósuljon? Ehhez Ti miket tudtok biztosítani a bankok, pénzügyi szolgáltatók számára?
 
Hogyan válhatnak adaptívabbá a bankok?


2. téma

A fentieket hogyan lehetne átültetni a gyakorlatba, pl. a fogyasztóbarát lakáshitel újabb elvárásainak teljesítése során? Milyen javaslataitok lennének az MNB útmutatójában található "online felülethez" kapcsolódóan? Hogyan lehetne legtöbbet kihozni az "online felület" nyújtotta lehetőségekből?

3. téma

Szubjektív várakozás: Mi a digitális transzformáció végállomása?