TÁVOLRÓL, SZEMÉLYESEN

2023.05.03. - WEBINAR

Lakáshitel digitálisan

Így építsd fel az online ügyfélutat

A visszaszámlálás elkezdődött. 8 hónapjuk maradt a bankoknak, hogy befejezzék a lakáshiteligénylés online ügyfélútjainak kialakítását, ha szeretnék elnyerni az MNB fogyasztóbarát hitel minősítését. 

Van azonban egy óra, ami ennél is gyorsabban ketyeg: az ügyfeleké, akik ma már minden egyszerűen, gyorsan akarnak elintézni. Online.

Ügyfélportál fejlesztés, ügyfélazonosítás, minősített aláírás és MI alapú automatizáció: a Távolról, személyesen szakértői feszes, de kivitelezhető tervet állítottak össze a digitális ügyfélút teljes kikövezéséhez. 
 

  • Integráció helyett összekapcsolás: hogyan lássunk neki a meglévő rendszerek összekötésének és az újak bevezetésének?
  • MINDEN helyett MVP: mik a valódi prioritások a hátralévő időben és melyek a későbbre tolható, "nice-to-have" fejlesztések?
  • Piac mellett MNB: hogyan értékeli a fejlesztéseket a jegybank, és hogyan látja jövőbeli szerepét a digitalizációban?
 

A webinar vendégei:

  • Fáykiss Péter, az MNB digitalizációs igazgatója
  • Czira Xénia, a Raiffeisen Bank senior product ownere
  • Malinkó Péter, a Contum ügyvezetője, az elektronikus aláírás szakértője
  • Kalmár Péter, a Webtown ügyvezetője, a digitális ügyfélélmény-fejlesztés szakértője
  • Jeney Gábor, a Comnica ügyvezetője, a digitális ügyfélazonosítás szakértője
Velük válaszolunk a fenti kérdésekre, és vesézzük ki, miként kapcsolhatók össze a digitális ügyintézés nagy moduljai az ügyfél landolásától a hiteligénylés benyújtásáig.

Időpont: 2023. május 3., szerda, 14:00

Az üzleti reggeli témái

moderátor: Lemák Gábor 

1. kerekasztal

A kerekasztalt Szombati Anikó vezette fel.

Szombati Anikó

Az MNB, digitalizációért és a FinTech szektor fejlesztéséért felelős igazgatója

Oláh Gábor

A Raiffeisen Bank digitalizációs vezetője

Kováts Norbert

A K&H Bank omnichannel fejlesztésekért felelős vezetője

Hatósági ajánlások és piaci teljesülések

moderátor: Lemák Gábor


1. téma

Jelenleg közepes szintűnek értékelte a jegybank a hazai bankszektor digitális fejlettségét. Véleményetek szerint melyek azok a legfontosabb (bankon belüli és kívüli) lépések, beavatkozások, amelyek rövid távon hozzájárulhatnának a szektor digitális fejlettségi szintjének szignifikáns fejlődéséhez?

2. téma

Bő 2 évvel ezelőtt a feje tetejére állt a világ és a pandémia jelentős lökést adott a digitalizációnak, lényegesen felgyorsította azt. Napjainkban ismét a feje tetejére állt a világ és olyan szuperviharral kell szembenézni, amire korábban nem volt példa. A digitális transzformációra ezt milyen hatással lesz?

3. téma

Szubjektív várakozás: Mi a digitális transzformáció végállomása?  


2. kerekasztal

A kerekasztalt Horváth Gergely vezette fel.

Kalmár Péter

A Webtown vezetője

Malinkó Péter

A Contum vezetője

Horváth Gergely

A Comnica üzletfejlesztési igazgatója

Látványpékség helyett valódi digitalizáció,

avagy hogyan épül fel az ideális end-to-end online ügyfélút

 

1. téma

Egyre többször hallani, hogy a bankoknak fel kell gyorsulniuk a fejlesztésekkel, olyan szolgáltatási területekre kell belépniük, amelyek túlmutatnak a bankoláson (beyond banking), ami azt is jelenti, hogy sokkal rugalmasabb feltételeket kell teremteni a kísérletezésre, a try & error és a learning by doing megközelítésekre. A bankok digitális önállóságra törekszenek, aminek szintén feltétele, hogy ehhez rendelkezzenek a megfelelő IT környezettel, kapacitásokkal, kompetenciákkal és módszertanokkal. „Úgy kellene viselkedniük, mint a tech cégeknek” – hangzik el egyre többször.
 
Véleményetek szerint szükségszerű, hogy a bankok úgy működjenek, mint a tech cégek? Ti, mint tech cégek, mit javasolnátok a bankoknak? Mi a realitása ennek ma? És milyen messze vannak ettől a működési modelltől a bankok?
 
Ti hogyan látjátok, milyen IT eszközök, környezet, módszertani szükséges ahhoz, hogy ez a tech-szerű működés megvalósuljon? Ehhez Ti miket tudtok biztosítani a bankok, pénzügyi szolgáltatók számára?
 
Hogyan válhatnak adaptívabbá a bankok?


2. téma

A fentieket hogyan lehetne átültetni a gyakorlatba, pl. a fogyasztóbarát lakáshitel újabb elvárásainak teljesítése során? Milyen javaslataitok lennének az MNB útmutatójában található "online felülethez" kapcsolódóan? Hogyan lehetne legtöbbet kihozni az "online felület" nyújtotta lehetőségekből?

3. téma

Szubjektív várakozás: Mi a digitális transzformáció végállomása?  

Regisztráció

Beszélgetőtársaink

Fáykiss Péter


A Magyar Nemzeti Bank digitalizációs igazgatója
 

Czira Xénia


A Raiffeisen Bank senior product ownere

Malinkó Péter


A Contum ügyvezetője, az elektronikus aláírás szakértője

Kalmár Péter


A Webtown ügyvezetője, a digitális ügyfélélmény fejlesztésének szakértője

Jeney Gábor


A Comnica ügyvezetője, a digitális ügyfélazonosítás szakértője